Søg i vores katalog af
guides og svar på spørgsmål

Opret ventetid midt i aftale, som er ledig for andre kunder.

Hvis du tilbyder en service, hvor kunden midt i aftalen skal vente (f.eks. hårfarvning), og du kan håndtere en anden aftale imens, så kan du bruge ventetid på servicen til at opsætte dette.


Du opretter servicen under "Indstillinger - Salg - Services", hvor du over feltet for varighed kan trykke på "Tilføj ventetid". Det ser sådan her ud:

Feltet til varighed bliver nu opdelt i 3: Start, ventetid og afslutning - som hver især skal angives i minutter.

Start angiver hvor mange minutter, der først skal bruges med kunden på aftalen.

Ventetid angiver så antal minutter som kunden venter, og som du har ledig til at håndtere en anden aftale og kunde.

Afslutning er til sidst antal minutter du igen er tilbage ved kunden. Her skal den anden aftale være afsluttet.

Når en aftale oprettes med denne service, så vises ventetiden i kalenderen med et hul midt i aftalen. Det ser sådan her ud:

Her kan der så bookes en anden aftale ind på 30 minutter. I dette eksempel kunne det være en herreklipning, som lige passer ind.