Søg i vores katalog af
guides og svar på spørgsmål

Rækkefølge af services på aftale

Hvis en aftale indeholder flere services, så kan rækkefølgen af disse være vigtig, hvis man også benytter sig af "ventetid" på en af dem.

Et simpelt eksempel kan være en frisørsalon der tilbyder disse 3 behandlinger:

Bestiller kunden en aftale med Dameklip og Hårvask, så er rækkefølgen ikke så vigtig, da aftalen uanset rækkefølgen bliver oprettet som 45 minutter i kalenderen.


Bestiller kunden en aftale med Farve + Hårvask, så er det vigtigt, at Hårvask bliver placeret enten før eller efter farvebehandlingen, da det påvirker hvor i aftalen ventetiden bliver placeret.

Altså om aftalen kommer til at hedde 45 min + 30 min (ventetid) + 30 min eller 30 min + 30 (ventetid) + 45 min.

Eksempel på forskellen kan vises sådan her:

På hver service kan der vælges en værdi til prioritet, som bestemmer den interne rækkefølge af services på en aftale. Services med laveste værdi i prioritet kommer først i rækkefølgen på aftalen.

Hvis man i eksemplet vil have Hårvask først, så skal man altså give den en lavere værdi i prioritet end Farve.


Services med samme prioritet vil blive tilføjet aftalen i den rækkefølge de bliver præsenteret på bookingsiden.


Services der bruges som tillægsservices kan også have en prioritet, så man kan have tillægsservices både før og efter almindelige services. Har de samme prioritet vil tillægsservices dog blive tilføjet sidst.


Når en aftale oprettes af en medarbejder i kalenderen, så bestemmer medarbejderen selv rækkefølgen og prioriteten bruges altså ikke.